Communicatie is liefde
Goos Geursen, succesvol reclameauteur van virtuele tomaten, conceptuele pindakaas en een hazewindhond op gympen, vippo bij FHV/BBDO, vertelt in Adformatie 37 opgewekt dat marketing gestoeld is op liefde. Goede marketing althans en hij heeft gelijk. Zonder aandacht, concentratie en rust, kortom zonder liefde wordt het niets. Om deze kwaliteiten te bereiken heb je zelfs heel veel liefde nodig. Liefde krijg je als je liefde geeft.
Liefde voor het leven
Liefde voor de klant, liefde voor het product, liefde voor het moment, liefde voor je partners, liefde voor het leven, liefde voor de wereld. Wie totale liefde heeft is Bill Gates voorbij. Maar wij zijn God niet.
Ik bloos, want ik ben boos
Het stomme is dat iedere irritatie, iedere
opgefoktheid, iedere onzorgvuldigheid, ieder gebrek aan concentratie of
aandacht, averechts werkt. Ik mis details, want ik moet de deadline halen.
Ik schoffeer mensen, want ik luister niet. Ik ben geïrriteerd, want ik
vind mezelf te belangrijk. En het moeilijkste is het om te luisteren naar
mensen die anders denken, terwijl dat het interessantste is. Waarom denkt
iemand anders?
De vorige sprank
gaat over vooroordelen, klik hiervoor op het
plaatje. |