hoog in de lucht, stevig op de grond meer sprank
 noten  naar het begin naar de vorige sprank
 noot naar de volgende sprank
 noot naar de laatste sprank
 noot

sprank noot 17



Overstraat 3 - 5
3959 BR Amerongen
T: 0343 - 452844
Schrijver nodig ?

over Schworks

40 columns
verhalen

gedicht



sprank
voordracht over communicatie


waaromlinks




copyright © Schworks


communicatie is samen


sprank

Resultaat Optimalisatie door Communicatie

Het Sprankmodel voor communicatie

Wie wil je zijn?

Zonder techniek geen muziek. Je moet dus leren praten, schrijven, tekenen, camera's bedienen of html editen om muziek te krijgen. Dan ontstaat altijd weer de vraag naar wat je wilt zeggen. "Koop mijn tandpasta" is een voorbeeld. Als koper interesseert me dat echter nauwelijks, tenzij ik je aardig vind. Wel interesseert het me dat ik stralende tanden krijg waar alle meisjes voor vallen. Van doel naar communicatieconcept met nog één probleem.

Afnemende meeropbrengst
Een tandpasta met het imago van meisjesversierder redt het op den duur niet, omdat ik inmiddels naar volle tevredenheid kennis heb aan een fantastische dame. Ik ben bovendien slim en geen kind meer. Ik doorzie de tandpastareclame. De tandpastafirma weet dat ook, daarom overdrijven ze extra, dus wordt het een grote grap die toch werkt. Van doel naar slimmer communicatieconcept, een soort van bewapeningswedloop.

Lieve tandpasta
Kan het ook zonder bewapeningswedloop? Jazeker. Je kunt de tandpastafirma aardig en redelijk (gaan) vinden. Dan blijf je klant, mits ze natuurlijk aardig, redelijk en zelfs leuk blijven. De tandpastafirma bouwt aan haar identiteit en wordt bijna een fijn mens. Daar ga ik graag bij op bezoek. Daarom werkt het sponsoren van het concertgebouworkest. Een organisatie kan zo emotioneel krediet opbouwen.

De vorige sprank gaat over flow als ultieme communicatiegesteldheid,
klik hiervoor op het plaatje.