hoog in de lucht, stevig op de grond meer sprank
 noten naar het begin naar de vorige sprank
 noot naar de volgende sprank
 noot naar de laatste sprank
 noot

sprank noot 7

Overstraat 3 - 5
3959 BR Amerongen
T: 0343 - 452844
Schrijver nodig ?

over Schworks

40 columns
verhalen

gedicht



sprank
voordracht over communicatie


waaromlinks




copyright © Schworks


communicatie is samen

sprank

Resultaat Optimalisatie door Communicatie

Het Sprankmodel voor communicatie

Mietoe woont wurk

Heeft u de kop "mietoe woont wurk" hardop uitgesproken en gehoord dat het Engels is? Of begrijpt u dat nu pas? Ook dat maakt communicatie complex. Wat begrijpt iemand wel en wat niet? De kop is in het Engels omdat in het marketing-communicatie jargon het begrip "me-too" overbekend is. U heeft wat moois gezien en denkt: "dat doen we ook". Tegelijkertijd is een imitatie van iets nooit meer dan een slap aftreksel.
Me too won't work.

Merkpersoonlijkheid
Om een interessant en onderscheidend aanbod naar de markt te doen zul je iets unieks moeten bieden. Dat is je eigen kracht, de som van allle aanwezige talenten. En die is uniek, als je er maar aan doorwerkt. Identiteit, persoonlijkheid.
Een spannend, echt merk, geen dozensjouwer bijvoorbeeld. Maar ook moet u betrouwbaar zijn, anders geef ik mijn creditcard nummer niet. Bovendien moet uw imago ook nog helder zijn, actueel en consistent. Duizend eisen. En vooral echt.

Kiezen voor wat je wilt
Je kunt onmogelijk iedereen plezieren. Kiezen geeft helderheid. Duidelijkheid in wie je bent, wat je wilt. Kies voor je droom. Dat straalt zelfvertrouwen en zekerheid uit. Tegelijkertijd moet je wel aansluiting blijven houden bij "de kudde". Als mens en als organisatie wil je niet alleen staan. Ergens in dat spanningsveld tussen eigen identiteit en toch nog er bij horen moet je opereren, dat moet je communiceren, zo duidelijk mogelijk.

De vorige sprank gaat over bevestiging,
klik hiervoor op het plaatje.