Mietoe woont wurk
Heeft u de kop "mietoe woont wurk" hardop uitgesproken en gehoord dat het Engels is? Of begrijpt u dat nu pas? Ook dat maakt communicatie complex. Wat begrijpt iemand wel en wat niet? De kop is in het Engels omdat in het marketing-communicatie jargon het begrip "me-too" overbekend is.
U heeft wat moois gezien en denkt: "dat doen we ook". Tegelijkertijd is een imitatie van iets nooit meer dan een slap aftreksel. Me too won't work.
Merkpersoonlijkheid
Om een interessant en onderscheidend aanbod naar de markt te doen zul je iets unieks moeten bieden. Dat is je eigen kracht, de som van allle aanwezige talenten. En die is uniek, als je er maar aan doorwerkt. Identiteit, persoonlijkheid. Een spannend, echt merk, geen dozensjouwer bijvoorbeeld. Maar ook moet u betrouwbaar zijn, anders geef ik mijn creditcard nummer niet. Bovendien moet uw imago ook nog helder zijn, actueel en consistent. Duizend eisen. En vooral echt.
Kiezen voor wat je wilt
Je kunt onmogelijk iedereen plezieren. Kiezen geeft helderheid. Duidelijkheid in wie je bent, wat je wilt. Kies voor je droom. Dat straalt zelfvertrouwen en zekerheid uit. Tegelijkertijd moet je wel aansluiting blijven houden bij "de kudde". Als mens en als organisatie wil je niet alleen staan. Ergens in dat spanningsveld tussen eigen identiteit en toch nog er bij horen moet je opereren, dat moet je communiceren, zo duidelijk mogelijk.
De vorige sprank
gaat over bevestiging, klik hiervoor op het
plaatje. |